سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هنر ایران و جهان

سلام به همه دوستان گلم

داشتم ایمیل هایم را چک میکردم که یک ایمیل تاریخی نظرم را جلب کرد.

وقتی که رفتم داخلش دیدم که در مورد ستار خان است و چگونه مبارزه کردن در جبه مجاهدین مشروطه خواه.

میدونم که وبلاگم در مورد تاریخ نیست ولی یک جمله در اونجا نوشته بود از قول ستارخان که واقعا من را به هیجان آورد که دوست داشتم که شما هم آن را بخوانید.

 

 

"وقتی پاختیانوف، کنسول روس به ستارخان پیشنهاد کرد که بیرقِ کنسولخانه را به سر درِ خانه اش بزند تا در امانِ دولت روس باشد و از آن گذشته نویدِ سمت قراسورانی آذربایجان را به او داد: ستار جمله ای گفت که در تاریخ ماند: « ژنرال کنسول، من می خواهم که هفت دولت به زیر بیرقِ دولت ایران بیایند، من زیر بیرقِ بیگانه نرم»."

 


یعنی وقتی من این را خواندم میخواست از پشت کامپیوتر عکس ستارخان را ببوسم برای این جمله که اصالت یک ایرانی واقعی را نشان میدهد.

ستارخان


ارسال شده در توسط سامان